Bedrijf van de maand maart: PuckYou

Wat is een community waard als je deze niet viert? Precies helemaal niks. In het Launch Cafe werken elke dag meer dan 100 ZZP-ers, freelancers en startups keihard om hun bedrijf te laten groeien. Daarom licht het Launch Cafe iedere maand een bedrijf uit. Maart 2019 is dat Puck You, een nieuw concept van een bekend gezicht. We spraken met Puck Geytenbeek van Puck You.

Puck maakt vanaf 2014 al deel uit van de Launch Cafe-community. Ze is begonnen als stagiaire binnen het Launch Cafe zelf: ‘Ondernemerschap zit in de familie, dus stage lopen bij het LC, was een logische stap na mijn ondernemerschaps-minor.’ Tijdens haar stage maakte ze een animatie voor de coworkingspace en dat smaakte naar meer. Na haar stage begon ze voor zichzelf als animator en illustrator.

Nieuwe uitdaging

Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging, met PuckYou wil Puck bedrijven helpen aan blijere klanten. ‘Eigenlijk doe ik dat al een tijdje, maar ik heb nu besloten er een bedrijf omheen te bouwen’, vertelt Puck. Maar waarom zijn blije klanten eigenlijk belangrijk? ‘Blije klanten leveren uiteindelijk meer omzet op en maken je werk ook een stuk leuker. Want niemand zit te wachten op zeurende klanten de hele dag’, licht Puck toe.

#Hoedan!?

Dat blije klanten langer je klant blijven en dus meer omzet opleveren klinkt logisch, maar hoe doe je dat? ‘Ik doe dat op drie manieren. Ik help bedrijven hun customer service beter in te richten. Hoe ga je met je klanten om en waar kunnen ze terecht als ze vragen hebben? En dat proces zoveel mogelijk te automatiseren, dan kost het je minder tijd en weten je klanten waar ze aan toe zijn.’

Daarnaast adviseert PuckYou bedrijven op het gebied van e-mailmarketing, door dit meer behaviour based en zo dus persoonlijker in te zetten. ‘Ik zie het best nog wel vaak gebeuren dat je een mailtje krijgt met de aanhef: beste klant. Dat zijn de mails die je ‘s ochtend als eerste weggooit’ en dat is natuurlijk niet de bedoeling volgens Puck.

De derde manier waarop Puck voor blije klanten zorgt is de zogeheten onboarding: ‘Wanneer je klanten je SAAS-product (Software As A Service) uitproberen, wil je ze zo snel mogelijk de waarde van je product laten inzien. Dat ze bij zichzelf denken: wow hoe heb ik al die jaren zonder dit product kunnen werken?’

Geluksmomenten creëren

Over de reden dat Puck met haar bedrijf begonnen is, is ze duidelijk: ‘Ik zie in mijn omgeving programmeurs die fantastische  producten bouwen, maar net op deze drie vlakken te kort doen. Klanten zien de meerwaarde niet, gebruiken het product niet (goed), zijn ontevreden. Zonde, want het bedrijf groeit en bloeit niet zo hard als het zou kunnen. Daar wil ik wat aan doen.’

Maar hoe maakt ze haar eigenlijk klanten blij? ‘Door geluksmomenten te creëren, klanten moeten bijvoorbeeld om de naam PuckYou giechelen. Daarnaast heb ik geprobeerd mijn website dat geluk uit te laten stralen. Ik ga voor die glimlach op je gezicht.’ En dat is aardig gelukt, mede dankzij de illustraties op haar website. Allemaal zelf gemaakt, want het illustreren kon ze nog niet helemaal loslaten. Op haar instagram-account Puckproducties showcased ze haar werk.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Puckproducties (@puckproducties) op

Wie wordt het volgende bedrijf van de maand?

Meer nieuws van het Launch Cafe

Bedrijf van de maand maart: PuckYou

Nederlands Geplaatst op 7 maart 2019
Wat is een community waard als je deze niet viert? Precies helemaal niks. In het Launch Cafe werken elke dag meer dan 100 ZZP-ers, freelancers en startups keihard om hun bedrijf... lees verder

Veiligheid as a service

Nederlands Geplaatst op 26 februari 2019
Het motto van het Launch Cafe is ‘Office as a service’. Het Launch Cafe zorgt ervoor dat er razendsnel internet is (shout-out naar Greatwaves), er genoeg koffie en thee is en... lees verder